<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\includes\page-intro.php</b> on line <b>91</b><br />

Zo stimuleer je herhaalaankopen; 6 tips

Je klanten vasthouden waardoor ze aankoop na aankoop doen. Dat klinkt als de droom, toch? Mitch van Maurik, specialist in marketing automation, vertelde hoe je dit bereikt tijdens zijn sessie op onze Bedrijfsboost ‘Bind je klanten, boost je omzet!’. Zijn beste tips deelt hij hier voor wie dit gemist heeft.

1. Gebruik je marketingbudget ook voor bestaande klanten

“Ik denk dat veel autobedrijven meer uit hun bestaande klanten kunnen halen. Ze gebruiken hun marketingbudget vooral om nieuwe leads te genereren. Het is alleen een stuk goedkoper om bestaande klanten te behouden en herhaalaankopen te stimuleren. Met goede klantenservice, periodiek onderhoud en aandacht kun je de loyaliteit versterken. Ook zijn de marketingmiddelen om je bestaande klanten te bereiken een stuk goedkoper. Er is meer data beschikbaar waardoor je beter kunt personaliseren en ze kennen je bedrijf al. Dat maakt het makkelijker én goedkoper. Vergeet daarom niet een deel van je marketingbudget te gebruiken voor de klanten die je al hebt. Maak je slim gebruik van tools, zoals CaRe-Mail, dan hoeft dat je echt niet veel tijd en geld te kosten.”

2. Combineer salesboodschappen met aftersalesboodschappen

“Maak in je communicatie geen scheiding tussen sales en aftersales. Het gaat juist voor je werken als je ze combineert. Zet bijvoorbeeld in een onderhoudsmail een taxatieblokje, zodat de klant kan kijken hoeveel zijn auto nog waard is. En introduceer je een nieuw model? Voeg daarvan dan een banner aan je mail toe. Hoe vaker iemand een boodschap te zien krijgt, hoe beter. Het is wel belangrijk dat je de mails personaliseert, zodat ze echt relevant zijn. Uit CaRe-Mail kun je persoonlijke data halen, zoals de kilometerstand, informatie over de huidige auto van de klant en op welke mails hij heeft geklikt. Vergeet ook geen opvolgmail te sturen op basis van het klikgedrag. Eén mail is meestal niet genoeg om iemand over de streep te trekken.”

 

3. Match je voorraad aan bestaande klanten om herhaalaankopen te stimuleren

“Je wil je klanten natuurlijk een zo’n scherp mogelijk aanbod doen, anders is het alsof je met hagel schiet. Je voorraadbeheer- en adverteersysteem komt hierbij goed van pas. Hierin kun je je voorraad beheren en op verschillende portalen een advertentie plaatsen. Een voorbeeld van zo’n handig portaal is viaBOVAG.nl . Je kunt er ook voor kiezen om via CaRe-Mail te adverteren. CaRe-Mail zoekt dan elke dag de meest geschikte klanten voor de betreffende auto en stuurt ze een mail. Deze combinatie zorgt voor de beste match tussen je voorraad en bestaande klanten. Zo stimuleer je het aantal herhaalaankopen en verminder je het aantal stadagen van je voorraad.”

4. Zet taxatiemailings in voor persoonlijke aanbiedingen

“Wil je een persoonlijke aanbieding mailen? Denk er dan eens aan om deze toe te voegen aan je taxatiemail. Haal eerst uit CaRe-Mail in welke auto de klant nu rijdt en gebruik een systeem als Autotelex of Indicata om te kijken hoeveel deze nu nog waard is. Vervolgens kun je in de taxatiemail een aanbieding doen. Bijvoorbeeld: je hoeft nog maar 5000 euro te betalen voor deze nieuwe auto.”

 

5. Verhoog je conversie met een gepersonaliseerde landingspagina’s

“In CaRe-Mail kun je ook landingspagina’s maken. Stel: je stuurt een taxatiemail, de klant is geïnteresseerd en klikt door. Het is mooi als die klant dan op een gepersonaliseerde landingspagina komt. Dat voelt niet alleen fijner voor de klant, de kans op conversie is ook nog eens veel groter. Laat bijvoorbeeld de naam of de autogegevens van de klant terugkomen, of zorg voor een aanbod dat afgestemd is op de klant.”

6. Focus op de lange termijn

‘’Veel dealers sturen heel actiematige mailings. Dus vooral direct gericht op verkoop. Beter is het om te focussen op de lange termijn en lead nurturing toe te passen. Hiermee bedoel ik dat je langzaam van niet-commerciële mailings toewerkt naar commerciële. Dat heeft veel meer effect. Begin met een kleine vraag, zoals: wil je meer weten over elektrisch rijden? Vervolgens kun je steeds iets meer van de ontvanger vragen, totdat je op een gegeven moment bij de conversievraag bent. Een tweede vraag kan zijn: we leren je graag beter kennen. Wil je hier iets over jezelf en je interesses vertellen zodat we je verhalen kunnen sturen die interessant voor jou zijn? De conversievraag kan tot slot zijn: wil je een proefrit maken in een specifieke auto?”

De Bovemij Bedrijfsboost 2023: ‘Bind je klant, boost je omzet!’

Terugkerende klanten zijn van onschatbare waarde voor je bedrijf. Dat werd glashelder tijdens de Bovemij Bedrijfsboost 2023. Ruim 100 directeuren en eigenaren van auto-, fiets-, camper- en caravanbedrijven beleefden een dag vol inspirerende talks en praktische sessies rondom binden én behouden van bestaande klanten. Nieuwsgierig naar de sfeer en de sprekers? Check de aftermovie van de Bedrijfsboost ‘Bind je klanten, boost je omzet!’

Wil je ook meer uit je aftersales halen?

Volg dan deze tips van Mitch!

Heb je een vraag of opmerking,
of ben je op zoek naar advies?
<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\footer.php</b> on line <b>34</b><br />
Bel ons

Op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur kun je ons telefonisch bereiken.

020 - 644 55 53
Stuur een mail

Op de eerstvolgende werkdag neemt een medewerker van de servicedesk contact met je op over jouw bericht.

servicedesk@rdc.nl