<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\includes\page-intro.php</b> on line <b>91</b><br />

Met data puzzelen vind ik het allerleukste

In gesprek met Chantal Blom (24) en Mike Fleuren (30), twee data scientists bij RDC. Beiden zijn ze op 12 december begonnen.

Chantal vertelt: ‘Na mijn bachelor Informatica en Economie heb ik een master Business Informatics gedaan. Tijdens mijn studie kwam ik erachter dat ik het interessant vind om met data te werken. Bij een traineeship leerde ik theorie om te zetten naar de praktijk. Je kunt heel veel met data. Het is overal en er komt steeds meer. Nuttige inzichten uit data halen die waarde kunnen toevoegen aan een bedrijf, dat vind ik interessant. Het ermee puzzelen vind ik het allerleukste, het is elke keer anders.’

Het maakt niet uit of het een vis of een auto is

Mike: ‘Ik heb Biologie gestudeerd. Daarna ben ik gepromoveerd en heb ik een jaar in de wetenschap gewerkt.  Wat ik leuk vond als bioloog was vooral data-analyse. Ik heb veel met vissen gewerkt en trends uit data gehaald. Data is niet gebonden aan waar het over gaat. Het maakt niet uit of het een vis of een auto is. Data is data. De verschillen zitten meer in de omgeving waarin je werkt. Wetenschap is veel geïsoleerder en ik vind het interessant om in een bedrijf te werken. Daar gaat het wat sneller en is het meer toegespitst op de praktijk.’

Datamodellen om voorspellingen te doen

Mike: ‘Wij werken beiden bij het team New Business Data. In dit team ontwikkelen we modellen en verbinden we databronnen voor klanten. Modellen waarin we data een plek geven zodat we voorspellingen kunnen doen. Zo hebben we bijvoorbeeld ‘Marktprijs’ ontwikkeld. Marktprijs helpt garagebedrijven om tot een op feiten gebaseerde showroom- en inruilprijs te komen.

Chantal: ‘Ik ben nu vooral bezig met viaBOVAG.nl. Ik zit daar één tot twee dagen in de week en houd rapportages bij. Rapportages over pageviews, leads, het inrichten van een stuk facturatie. En ik ben bezig om de nieuwe wensen rondom rapportages vorm te geven. Soms voelt het als iets kleins dat je toevoegt, waar een klant dan heel blij mee is. Zo ben ik bezig met een rapportage om verschillende autobedrijven te vergelijken op basis van hun resultaten.

Gelijk het diepe in

De eerste weken waren druk en leuk. Je probeert om zoveel mogelijk code van je voorgangers te snappen. En te kijken of we er al nieuwe input op kunnen geven. We hebben heel RDC gezien en bijna iedereen gesproken. We willen weten wat voor data er is en op welke plekken we dat kunnen vinden. Een zoektocht naar data waarmee we kunnen innoveren. Daarnaast willen we ook graag weten waar onze klanten behoefte aan hebben.

Op pad naar BMW Dusseldorp in Oostzaan

We hebben een dag meegelopen bij BMW Dusseldorp om te kijken hoe het  hele sales- en aftersalesproces in elkaar zit. Wat doet een klant met data? Wat gebruiken ze van RDC, wat van onze concurrenten en wat hebben ze zelf georganiseerd. Wat ons opviel is dat er nog best wat zaken geautomatiseerd kunnen worden. Alles wat handmatig gebeurt is namelijk best foutgevoelig.

De klantcase van Dusseldorp was leuk om te doen

Dusseldorp heeft een hele grote parkeergarage met auto’s en een sleutelkast die daarbij hoort. De case die we kregen was hoe dit op een slimme manier te structureren zodat je snel de juiste sleutel kunt vinden. We hebben ernaar gekeken en een oplossing aangedragen. Dat is ook data, maar dan heel praktisch. Het is voor ons heel nuttig om te horen hoe salesprocessen in de praktijk werken en te kijken wat wij daar vanuit RDC als data scientists aan toe kunnen voegen.

We voegen graag waarde toe voor onze klanten

Mike en Chantal vinden het leuk om nog een case van een klant uit te werken. Dus mocht je een vraag hebben dan pakken ze graag de handschoen op!

Heb jij een vraag of een case?

Stuur dan een mailtje naar marketing@rdc.nl

Heb je een vraag of opmerking,
of ben je op zoek naar advies?
<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\footer.php</b> on line <b>34</b><br />
Bel ons

Op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur kun je ons telefonisch bereiken.

020 - 644 55 53
Stuur een mail

Op de eerstvolgende werkdag neemt een medewerker van de servicedesk contact met je op over jouw bericht.

servicedesk@rdc.nl