Wat is uw bedrijfstype? Welk procestype zoekt u?

Marketing in tijden van crisis en hoe CaRe-Mail je hierin kan ondersteunen.

CaRe-Mailnieuws 23 maart 2020

4 tips die direct binnen en buiten CaRe-Mail kunnen worden toegepast.

Het coronavirus houdt ons allemaal bezig. De getroffen maatregelen hebben grote impact op de dagelijkse bedrijfsvoering en dat zorgt voor grote uitdagingen. Daarnaast brengt dit nieuwe vragen met zich mee over de inrichting van marketingcommunicatie, waaronder de inzet en activiteiten via CaRe-Mail. Je hebt jouw klanten geïnformeerd over de genomen maatregelen en aangegeven wat zij kunnen verwachten, maar hoe nu verder?

 

1) Werkplaatscapaciteit vrijgekomen?
Vergroot het aantal nieuwe afspraken door je toekomstige onderhoud (en APK) uitnodigingen eerder uit te sturen (NIEUW)

Ondanks alle initiatieven en aanvullende dienstverlening om je klanten te helpen, is het in deze periode onvermijdelijk dat werkplaatsafspraken worden afgezegd. Je kan ervoor kiezen om toekomstige onderhouds- (en APK) uitnodigingen eerder uit te sturen. Hiermee stuur je deze periode meer uitnodigingen uit en probeer je op deze manier de vrijgekomen werkplaats-capaciteit te vullen.

CaRe-Mail kan hierbij helpen door toekomstige berichten eerder bij te accorderen te tonen, zonder de tijdstipbepalingen aan te hoeven passen. Je kan op deze manier zelf het aantal uitnodigingen per dag opschroeven. Dit geldt natuurlijk niet alleen voor e-mail maar bijvoorbeeld ook voor de bellijsten. Deze optie is per direct beschikbaar en kunnen we op jouw verzoek aanzetten.

 

Interesse?
Stuur dan een mailtje naar: care-mail@rdc.nl

 

Wanneer de situatie normaliseert kan je vervolgens campagnes inzetten om met terugwerkende kracht alle klanten die hun afspraak binnen deze periode hebben afgezegd (en nog geen nieuwe afspraak ingepland hebben) en alle actieve klanten die binnen deze periode niet op de (onderhouds)uitnodigingen zijn ingegaan te benaderen.


Extra inzetten op seizoenscampagnes
Je kan er daarnaast ook voor kiezen om extra online marketing-inspanningen te doen op bijvoorbeeld de Zomerbandenwissel. Op deze manier kun je de vrijgekomen werkplaatscapaciteit nuttig besteden.

 

2) Pas de teksten in (automatische) campagnes aan

Wellicht pas je de communicatie in de actiecampagnes en nieuwsbrieven aan op basis van de huidige situatie en aangepaste dienstverlening. Vergeet echter ook niet je geautomatiseerde berichten hierin mee te nemen. Voeg bijvoorbeeld een alinea toe met aanvullende informatie in de automatische afspraakbevestigingen, herinneringen en APK & onderhoudsuitnodigingen. Neem daarnaast de boodschappen in je andere automatische mailings goed door en bekijk waar deze eventueel moeten worden aangepast. Bied je voor de sales een proefrit op locatie aan? Neem dit dan mee in de Call-to-actions binnen de actiecampagnes.

Voorbeeld tekst alinea:

[DEALER_NAAM] doet ‘Contactloos zaken’.
Het coronavirus brengt heel veel onzekerheid en vragen met zich mee, maar ook in deze tijd houden wij u mobiel. Wij maken onderhoud aan uw auto en kopen van een nieuwe auto zo prettig en veilig mogelijk voor u en onze medewerkers. Daarom doen wij aan volledige contactloze service. Dit houdt in dat wij maatregelen hebben genomen waarbij we ons houden aan de richtlijnen van het RIVM. Zo bewaren onze medewerkers voldoende afstand en zijn zij extra bewust van de hygiëne in en om uw auto.
 
Klik hier om te bekijken wat contactloos zakendoen inhoudt.
 
 

3) Laat de online planpagina aansluiten op de communicatie

In je e-mails heb je nu de communicatie aangepast en weten klanten wat ze kunnen verwachten. En van welke aangepaste diensten ze gebruik kunnen maken, zoals bijvoorbeeld het laten halen en brengen van de auto. Vervolgens klikt een klant door om een afspraak te maken.

Zorg ervoor dat de informatie op de online planpagina naadloos aansluit op de communicatie in e-mail en andere kanalen. Doe dit door dezelfde informatie terug te laten komen en de aanvullende dienstverlening in de keuzeopties toe te voegen.

 

4) Zet video in om je boodschap persoonlijk te maken én in contact te komen met jouw klanten

Maak jouw boodschap persoonlijk door ook video in te zetten om te communiceren over de genomen maatregelen. Daarnaast biedt video mogelijkheden om als verkoopadviseur in contact te komen met de klant. Denk hierbij aan online videopresentaties om modellen onder de aandacht te brengen of persoonlijke communicatie via videochat om klanten van persoonlijk advies op afstand te kunnen voorzien.

 

Vragen?

Heb je  vragen of kunnen wij met je meedenken met je  online uitdagingen? Neem dan contact met ons op. Wij staan graag voor je  klaar!

 

 

 

 

 

Delen via