<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\includes\page-intro.php</b> on line <b>91</b><br />

Marcel rolt INDI 2.0 uit

Wat? Ik zet klanten over van INDI 1.0 naar INDI 2.0. In een data- en IT-bedrijf als RDC is het soms even zoeken naar Jip en Janneke. Marcel Kuiper geeft ons een kijkje in de keuken en vertelt wat hij doet.

INDI schoont en verbetert je klantdata

We halen bij RDC data uit het DMS (dealer management systeem) van onze klanten. In dit geval zijn die klanten (grote) dealerorganisaties. De data uit het DMS vergelijken we met een aantal externe bronnen en regelmatig concluderen we dat de data uit de externe bron mogelijk beter of completer is dan de data die de klant in haar eigen DMS heeft staan. Als dat het geval is doen we een verbetervoorstel. In dat voorstel zetten we letterlijk velden naast elkaar. Jij denkt dat dit de correcte data is. Wij denken dat dit de correcte data is. Wil je dit overnemen?

Op deze manier kunnen onze klanten de inhoud van hun DMS steeds schoner, beter en actueler maken. En daar heb je vooral met je marketingcampagnes veel baat bij. Want dan kun je gerichter klanten benaderen in plaats van dat je met vervuilde data schiet. Het gaat primair om klantgegevens, NAW-gegevens, gegevens en de informatie van de auto’s zelf.

In INDI 2.0 doen we dat op een veel directere manier

In plaats van het werken met FTP-bestanden leest INDI 2.0 data uit de DMS en die wordt via internet door ons systeem gehaald. Wat bijna real time leidt tot een lijst van verbeteringen die we aanbieden. Het is niet alleen de route die we anders hebben gemaakt in INDI 2, maar ook de manier van het vergelijken van de data. Hierdoor verbetert ook de kwaliteit van de voorstellen die we doen. En klanten hebben ook beter zicht op wat er gebeurt. Ze kunnen in INDI 2.0 zelf allerlei instellingen veranderen. Zodat ze keuzes kunnen maken in wat wel of niet automatisch verbeterd wordt.

Er zijn 5 DMS-en gecertificeerd voor INDI 2.0

Er zijn verschillende DMS-en in de markt. Het koppelen van een DMS doen we vaak met twee pilotklanten. Samen met de leverancier van het DMS kijken we wat er allemaal nodig is om de data die zij hebben, goed te laten aansluiten op de manier waarop RDC het verwerkt. Met deze pilotklanten kijken we of het in de praktijk net zo goed werkt als dat wij bedacht hebben. Na die pilots wordt het DMS door de vereniging INDI gecertificeerd. En elke keer als die koppeling klaar is dan komt bij de taak op mijn bord om alle gebruikers van dat DMS over te laten stappen op INDI 2.

Ik werk vaak samen met importeurs

Dat is bij een flink aantal merken het geval. Dan zorg ik samen de importeur, dat de betreffende contactpersonen bij dealers worden aangeschreven met een set aan contractdocumenten. Er zit een groot administratief en contractueel stuk aan vast en dat bleek in veel gevallen het heikele punt te zijn bij een soepele start. Het is een flink pak papier met veel aansluitdocumenten. Van een verwerkingsovereenkomst tot algemene voorwaarden en een dataconvenant. En daar vinden juridische afdelingen vaak ook wat van.

Na alle documenten starten we met de aansluiting

Na deze eerste stap komt stap twee en dat is het leveren van de read only connector die de klant installeert in zijn netwerk. De connector is het apparaatje dat de data in de DMS uitleest. Daarna regelen mijn collega’s de toegang en beheer voor de gebruikers bij de klant via Mobi-ID. Als dat gereed is dan komt de consultant in beeld. We werken vanuit de vereniging INDI met vier specialisten die onze klanten helpen met de praktische implementatie. Het is spannend om je eigen data te laten overschrijven door nieuwe data.

Wat ik het leukste vind?

Het nadenken over een optimale manier van werken. Ik houd er wel van om processen te herontwerpen en daar een handige systematiek voor neer te zetten. En dat doen we nu met deze uitrol. Niet meer met alle klanten tegelijk beginnen, maar elke twee weken met een aantal klanten aan de slag om dit proces van A tot Z te regelen. Zodat het rond, overzichtelijk en snel is.

Nog even wat facts and figures

Van de in totaal 220 aansluitingen (INDI 1 gebruikers) hebben we er nu 135 afgerond;
Van de 9 verschillende DMS-typen, zijn er 5 gecertificeerd om INDI 2.0 op aan te sluiten.
Bij die 5 DMS-en hebben we nog 54 aansluitingen te koppelen voor ze gereed zijn.

Heb je een vraag of opmerking,
of ben je op zoek naar advies?
<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\footer.php</b> on line <b>34</b><br />
Bel ons

Op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur kun je ons telefonisch bereiken.

020 - 644 55 53
Stuur een mail

Op de eerstvolgende werkdag neemt een medewerker van de servicedesk contact met je op over jouw bericht.

servicedesk@rdc.nl