Wat is uw bedrijfstype? Welk procestype zoekt u?

‘Kopers van deze auto kochten ook…’

Nieuws 29 november 2019

Met ‘Marketing Automation’ geautomatiseerd inspelen op het klikgedrag van de klant.

Wie klikt waar op? Wat zegt dat online gedrag over de koopbehoefte van een klant? En kun je daar als autobedrijf niet automatisch op inspelen met mail of berichten op social media? Ja, dat kan. Met een voor de autobranche relatief nieuw fenomeen genaamd: marketing automation.

‘Misschien vindt u dit ook interessant?’

Zulke aanbevelingen vinden we op sites van Bol.com al heel normaal. En ook dat er in onze malbox een paar dagen later een gepersonaliserde aanbieding van diezelfde Bol.com zit omdat er nog wat in ons boodschappenmandje is blijven zitten. Of dat die producten op Facebook ineens in onze tijdlijn verschijnen. In de autobranche staat deze geautomatiseerde vorm van marketing, wat officieel ‘marketing automation’ heet, nog in de kinderschoenen. RDC wil dat veranderen en werkt samen met BOVAG-leden hard aan een product dat CRM CARE heet.

Dit artikel verscheen in de Bovag krant van november 2019. Het hele arikel lezen. 

 

Delen via