<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\includes\page-intro.php</b> on line <b>91</b><br />
Klant aan het woord

Hoe Autogroep Twente maar liefst 71 Tucsons verkocht in zes weken tijd

“Ik denk dat dit voor veel autobedrijven herkenbaar is”, begint Koen van Grootel. Hij is marketingmanager bij Autogroep Twente en doelt op de grote voorraad nieuwe en zeer jong gebruikte auto’s van het autobedrijf. In dit geval gaat het om Hyundais Tucson. “In plaats van nieuwe en jong gebruikte Tucsons is er juist behoefte aan auto’s van dit model in de bouwjaren 2015-2019. Maar hoe kunnen we deze mix weer gezond maken?” Deze vraag was het startpunt van een succesvolle CaRe-Mail campagne.

Autogroep Twente maakt al bijna 10 jaar gebruik van CaRe-Mail, het grootste e-mailmarketingpakket voor autobedrijven. CaRe-Mail haalt data op uit verschillende bronnen. Dankzij bijvoorbeeld de koppeling met Autotelex kan de klant direct een persoonlijk inruilvoorstel ontvangen per e-mail. Van Grootel legt uit dat extreme personalisatie centraal staat in deze taxatiecampagne en wat de campagne voor Autogroep Twente heeft opgeleverd.

Taxatiecampagne met extreme personalisatie

“Bovenaan de e-mail ziet de klant aan de linkerkant zijn eigen auto, en aan de rechterkant de aangeboden auto. De eigen auto wordt geheel op de ontvanger afgestemd. Dit betekent: het juiste type, de juiste kleur en het exacte kenteken van de auto van de ontvanger. Ook wordt meteen de prijs getoond die de klant moet bijbetalen voor de nieuwe auto. Als de klant doorklikt omdat hij interesse heeft, dan komt hij op een gepersonaliseerde landingspagina. Hier staat een prefilled formulier om het voor de klant zo gemakkelijk mogelijk te maken om zijn gegevens achter te laten.”

Inruilcampagne

Groot succes: conversie van 4%

“Uiteindelijk zijn er onder de aangeschreven personen 71 Hyundai Tucsons verkocht over een periode van 6 weken. Van de ingeruilde auto’s is een groot gedeelte ook alweer verkocht. Ongeveer 20 verkochte auto’s zijn direct te herleiden naar de taxatiecampagne in CaRe-Mail. We hebben in totaal 528 mensen aangeschreven. Dus dat is een conversie van 4%. Uiteindelijk is de eerste taxatiecampagne voor ons zo succesvol geweest dat we nu maandelijks deze campagne voor andere Hyundai-modellen willen uitsturen.”

Sleutel tot succes

Als we Van Grootel vragen waarom deze campagne zo succesvol was, vertelt hij over de ingrediënten van de marketingmix. De vier P’s waren kloppend. “Het was het juiste product, tegen een goede prijs met een concreet inruilvoorstel én goede inruilbonus, de promotie was door de extreme personalisatie geheel op de ontvanger afgestemd en het verkooppersoneel volgde alle binnenkomende formulieren adequaat op. Ook hebben we gekozen voor een strakke doelgroep op basis van hoeveel kilometer de klant heeft gereden en hoelang de klant de auto al in gebruik heeft.”

Veel wordt uit handen genomen

“Het is fijn dat CaRe-Mail de juiste ondersteuning biedt bij dit soort campagnes. Er wordt namelijk veel werk uit handen genomen. Aan de kant van het autobedrijf vraagt zo’n campagne weinig tijd. Je selecteert een auto, geeft de vanafprijs met eventuele extra inruilbonus door, en kiest de doelgroep. Maar natuurlijk is de opvolging van leads door verkopers heel belangrijk. Hiervoor dient wel tijd vrijgemaakt te worden.”

Ook zo’n succesvolle campagne? Neem contact op!

Wil je ook gebruikmaken van een taxatiecampagne in CaRe-Mail? Wij helpen je graag. De taxatiecampagne is beschikbaar voor huidige CaRe-Mailgebruikers, maar óók voor autobedrijven of importeurs die (nog) geen gebruikmaken van CaRe-Mail. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.

Heb je een vraag of opmerking,
of ben je op zoek naar advies?
<br />
<b>Notice</b>:  Trying to access array offset on value of type int in <b>C:\home\site\wwwroot\wp-content\themes\rdc\footer.php</b> on line <b>34</b><br />
Bel ons

Op werkdagen van 8:00 tot 17:30 uur kun je ons telefonisch bereiken.

020 - 644 55 53
Stuur een mail

Op de eerstvolgende werkdag neemt een medewerker van de servicedesk contact met je op over jouw bericht.

servicedesk@rdc.nl