Wat is uw bedrijfstype? Welk procestype zoekt u?

Hoe helpt de accountmanager de ondernemer verder?

RDC Nieuws 22 februari 2019

12,5 jaar op pad met klanten

Onze accountmanager Wim de Haas was vorige week 12,5 jaar aan de slag bij RDC. Dat vierden we met saucijzenbroodjes, tompoezen en ook met filmpjes die klanten hadden gemaakt. Wim vertelde: ‘Ik heb de filmpjes nog even afgespeeld in mijn hoofd. Een compliment van een klant is het grootste compliment wat je kunt krijgen.’

 

Hoe helpt de accountmanager de ondernemer verder?

Dat is mijn verhaal. Al 12,5 jaar bezoek ik klanten en help ik ze vooruit. CRM (CaReMail) is mijn ding, ik vind het het interessantste product dat we hebben. Klanten bereiken met gerichte e-mailings, maar ook met appjes en sms’jes. Het raakt het hele bedrijf van een klant en dat levert hele leuke gesprekken op. Ik merk dat veel van mijn klanten geleefd worden door de waan van de dag, terwijl het zo belangrijk is om je klantgegevens op orde te hebben. Je mailadressen en de basisdata zoals geslacht, telefoonnummer en geboortedatum.

 

Gouden tip van Wim

Mijn gouden tip? ‘De basis voor je succes is de juiste data en complete data. Heb je alles ingevoerd? Want daarmee vergroot je je bereik. Mis je mailadressen dan moet je per brief communiceren of gaan bellen dat kost veel meer dan een e-mailtje. De respons op het maken van een online afspraak in de werkplaats is inmiddels meer dan 50%, dus waarom nog 100% bellen. Just In Time communiceren is goud waard!’

 

Het gekste dat ik heb meegemaakt?

Ooit was ik bij een klant die een verkeerde bestelling had gedaan. Een flinke auto van een ton met paarse bekleding. Krijg die maar eens verkocht! Ik nam met de klant een kijkje in het systeem en we keken naar klanten die al zo’n type auto hadden, maar dan een verouderd model. Klanten die wel toe waren aan een nieuwe auto. Er kwamen 16 mailadressen uit en de marketingmanager was teleurgesteld. Wat bleek, bij die 16 zat degene die de auto kocht! ‘En daarmee is dat de volgende tip’, zegt Wim lachend.

 

Het gaat niet om veel, maar om gericht mailen

Deze boodschap verkondig ik vaak. Marketing is segmenteren, hoe minder hoe beter! Soms ben ik net zo’n soort evangelist. Na 12,5 jaar verveelt het nog steeds niet, ik heb het super naar mijn zin buiten. Je helpt klanten. En dat vind ik het mooiste wat ik kan doen. Klanten vooruithelpen met hun business.

 

Delen via