Wat is uw bedrijfstype? Welk procestype zoekt u?

Als je wat moet doen om je imago te verbeteren dan heb je de verkeerde afslag genomen

Marktnieuws 29 augustus 2019

Een kijkje achter de schermen bij autobedrijf Alewijn Ott uit Alkmaar. Richard Post vertelt: ‘Wij zijn een autobedrijf met twintig man, dat zich gespecialiseerd heeft in het verkopen van jong gebruikte auto’s van zo’n vier a vijf jaar oud, of auto’s met maximaal een ton op de kilometerteller.’

We bestaan al 45 jaar en hebben in de kop van Noord-Holland een goed imago opgebouwd. Dat is zo gegroeid door de jaren heen. We hoeven in die zin niet ons best te doen om ons imago verbeteren, ik denk ook als dat het geval is, je als bedrijf de verkeerde afslag hebt genomen.

Voor ons is onze website belangrijk
Die richten we op een goede manier in. Alles moet kloppen zodat mensen het vertrouwen in je hebben. Dat vertrouwen is het belangrijkste en dan komt de rest vanzelf. Natuurlijk zijn we ook bij BOVAG aangesloten en bij onder andere 100% Onderhouden en NAP. Alles wordt steeds transparanter en dat is een goede zaak. Eerlijkheid en transparantie gaan hand in hand met goede reviews. Iedereen kijkt naar reviews van een organisatie voordat hij wat koopt.  

Over vertrouwen gesproken
Ik kocht laatst een tweedehands schommelstoel op marktplaats en de verkopende dame in kwestie vroeg of ik het geld in de brievenbus wilde gooien. Ze vroeg een paar keer of ik wel te vertrouwen was en of het allemaal goed kwam. Een vriend van me haalde vervolgens de schommelstoel op en ik vroeg hem om meer geld in de envelop te doen dan we hadden afgesproken. Ik was benieuwd naar haar reactie. Die reactie kwam niet. Dat was jammer, maar misschien heeft het haar iets gebracht.

Onlangs zijn we met onze werkplaats gestopt
Omdat we ons richten op jong gebruikte auto’s kregen we steeds meer hybride auto’s en elektrische auto’s binnen. En dat is echt een verhaal apart. Als universeel krijg je een tekort aan informatie om hier, voor alle verschillende merken, goed mee om te gaan. Dat past beter bij een dealer, die ondersteuning heeft vanuit de importeur. Ook de onderhoudsintervallen worden steeds langer. En een gezond bedrijf kiest richting en specialiseert zich in deze tijd. Dat is mijn visie. Het wordt steeds ingewikkelder en je kunt niet alles.

We zijn al 20 jaar klant bij RDC
RDC helpt ons nu met de RDW-diensten als Online Registratie Bedrijfsvoorraad, Tenaamstellen, Online Kilometer Registratie en ook met de Proefrit Manager app. Het werkt en iedereen weet waar alles te vinden is. De Proefrit Manager app gebruik ik nu nog niet, daar heb ik andere wensen voor. Ik wil graag een klantpagina en die wordt in 2020 bij RDC gebouwd.  Wat ik heel fijn vind is dat jullie nu ook op zaterdag open zijn.

En hoe zit het met de specialisatie van RDC?
Het verkopen van de auto’s doen we via alle portalen in Nederland. En via Google. Dat werk is trouwens zo specifiek, dat besteden we uit aan een specialist. Voor het adverteren werken we samen met Wheelerdelta. Die is echt specialist op dit gebied. En jullie zijn veel breder als bedrijf. Voor de komende tijd ga ik kijken of RDC mij kan helpen met data over de markt en de prijzen die ik hanteer.

Delen via